Tidak Jumpa apa yang anda cari? Cari artikel lain di blog Ini

Memuatkan ...

Pati Herba Madu

Selasa, 18 September 2012

Bagaimana Merawat Penyakit Tekanan Darah Rendah?

Ada orang agak terkejut bila doktor beritahu yang dia mengalami masalah tekanan darah rendah. Aku pun begitu juga dulu sewaktu pertama kali berjumpa doktor. Sebelum tu aku tak tau yang ada penyakit tekanan darah rendah sebab yang aku selalu dengar ialah orang sakit darah tinggi. Selepas tu doktor kata tak ada ubat cuma diberikan vitamin dan ubat tahan sakit je. 

Apa yang menyebabkan tekanan darah menjadi rendah?

Panduan Diet Seimbang


Tekanan darah dikira rendah jika bacaan nya dibawah 65/100. Ketika itu kita akan berasa sakit kepala (bukan pening) terutama dibahagian tengah kepala sehinggalah kebahagian belakang leher dan sekitar kedua-dua belah bahu. Kita akan selalu berpeluh di kepala dan belakang namun peluh itu adalah peluh sejuk. Kita juga akan merasa seperti hendak pitam jika kita bangun dalam keadaan tergesa-gesa. Sakit kepala ini akan berterusan dan jika kita ambil ubat sakit kepala seperti Panadol sekalipun ia hanya akan bertahan seketika saja kemudian keesokkan harinya akan terjadi semula. 

Dari pengalaman aku sebab-sebab berlakunya tekanan darah rendah ialah kurangnya pengambilan makanan berasaskan daging, ayam, makanan laut seperti udang, ketam, sotong, disamping pengambilan terlalu banyak makanan jeruk seperti jeruk maman, ulam-ulam mentah seperti jantung pisang, pucuk gajus. 
Dulu aku kurang mengambil makanan laut seperti kerang, ketam, udang, sotong kerana faktor kewangan. Harga untuk membeli nya mungkin agak tinggi jadi nak jimatkan budget aku lebih suka makan sayuran dan ulam saja. Akibatnya diet aku jadi tak seimbang.  

Bagaimana hendak mengatasi masalah tekanan darah rendah?

Untuk mengatasi masalah ini dalam kadar yang cepat anda bolehlah membeli satu kilo kerang dan rebuslah seperti biasa. Makanlah isi kerang itu sebanyak mungkin dan insyaallah keesokkan harinya anda akan rasa lebih ringan. Ulang lah beberapa hari memakan isi kerang ini. Selain dari itu dapatkan atau belilah sebotol air LIQUID CHLOROPHYL yang boleh dibeli di farmasi dan amalkan meminum air ini dua kali sehari. Sejak lima tahun lalu aku sudah mengamalkan meminum air ini dan tiada lagi masalah tekanan darah rendah.

3 ulasan:

  1. info ini sangat bermanfaat...

    BalasPadam
  2. Tekanan darah rendah amat berbahaya jika kita tidak mengawalnya...jangan memandang rendah dengan penyakit ini.

    BalasPadam
  3. terima kasih banyak atas informasinya......

    BalasPadam

Tonik Herba Gamat

Disclaimer (Penafian)

Terima kasih kerana anda sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini. Disini saya memaparkan segala maklumat dari pengalaman saya berkenaan penyakit Lukimia CML dan cara-cara menjaga diri untuk lebih sihat dan sejahtera.

Admin blog ini memerlukan sumbangan ikhlas orang ramai bagi membantu meringankan kehidupan beliau. Oleh itu anda dirayu untuk menginfak sumbangan anda demi menolong beliau untuk meneruskan kehidupan ini.

Untuk itu sila teruskan ke DERMALAH SEIKHLASNYAuntuk maklumat lanjut. Derma anda bolehlah di salurkanke akaun berikut:
1-52055-0003271-2 (Sharih Yaakob bin Sharih Ahmad) - RHB BANK BHD

Segala sumbangan yang dibuat di ucapkan jutaan terima kasih dan hanya Allah saja yang akan membalas budi baik anda itu.

Sekian.

DISCLAIMER.
Semua maklumat yang dikongsi di blog ini adalah hasil dari pengalaman dan pengetahuan penulis blog ini dan tiada kena mengena dengan sesiapa pun. Maklumat yang dikongsi disini hanya lah sekadar berkongsi pengalaman dan tidak boleh digunakan sebagai rujukan atau hujah dengan mana-mana pihak jua. Penulis tidak bertanggungjawab keatas apa-apa jua perkongsian disini yang mana jika diikuti memberikan kesan tidak baik atau kesan buruk keatas diri masing-masing. Apa yang ditulis disini hanyalah sekadar berkongsi informasi dan idea sahaja dan tidak tertakluk kepada mana-mana pihak.

Kepada anda yang ingin menghubungi saya harap dapat PM saya (hantar mesej) ke akaun Facebook (LIKE) saya dan In sha Allah saya akan berikan no contact saya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...